Training Feedback geven en ontvangen

Deze training past bij jou als je:

  • wilt leren hoe je collega’s of klanten op een opbouwende manier kunt aanspreken
  • vaker bespreekbaar wilt maken dat je iets niet prettig vindt of ergens last van hebt
  • sneller wilt uitspreken dat je een andere mening hebt
  • graag minder geïrriteerd of verdedigend zou willen reageren als je kritiek krijgt van anderen
  • als team streeft naar een open gesprekscultuur waarin collega’s praten met elkaar in plaats van over elkaar

Resultaten na de training

  • je hebt geleerd op welke manier je mensen kunt aanspreken zonder de relatie te verstoren
  • je beschikt over handvatten om beter te benoemen wat je vindt en voelt
  • je hebt geoefend hoe je jouw boodschap duidelijk en respectvol kunt formuleren
  • jouw feedback wordt door anderen geaccepteerd waardoor je meer invloed kunt uitoefenen

Inhoud

In deze training leer je hoe je lastige zaken duidelijk en respectvol kunt bespreken en hoe je op een effectieve manier feedback kunt geven en ontvangen. Aan de hand van praktische tips en korte oefeningen leer je hoe je effectiever zaken bespreekbaar kunt maken op basis van de theorie van ‘verbindend communiceren’.

Programma

De training bestaat uit 2 dagdelen en start met een individuele vragenlijst. Op basis van de input van alle deelnemers wordt het definitieve programma vastgesteld, zodat zo goed mogelijk wordt aangesloten bij ieders leerbehoefte. Tijdens het eerste dagdeel staat de hierboven genoemde inhoud centraal en na afloop ga je aan de slag met concrete acties. Het tweede dagdeel is een terugkomdag die na 3 weken wordt aangeboden. Hierin staat het behandelen van ervaringen en het oefenen met cases uit de eigen dagelijkse praktijk centraal. Tijdens het tweede dagdeel zal eveneens meer aandacht worden besteed aan het ontvangen van feedback.

Kenmerken

  • in-company training
  • afwisselend korte theoretische uitleg en praktische handvatten
  • bewustwording van eigen gedrag
  • oefenen met en delen van eigen praktijkervaringen
  • ervaren trainer die een prettige en veilige leeromgeving creëert
  • inclusief werkboek en certificaat

Verankering

Je leert pas echt als je het geleerde gaat toepassen in de praktijk. Na dagdeel 1 ga je in je dagelijkse werk aan de slag met concrete verbeteracties. Tijdens dagdeel 2 wissel je ervaringen uit en ga je oefenen met eigen praktijksituaties.

Voor wie

Iedereen die vaker zaken bespreekbaar wil maken en behoefte heeft aan handvatten om anderen aan te spreken zonder de relatie te verstoren. Aantal deelnemers: 4 – 8.

Locatie

Afhankelijk van de voorkeuren en praktische haalbaarheid, wordt de training uitgevoerd op het eigen kantoor van de opdrachtgever of een externe locatie.

Meer weten?

Iedere vraag begint met een vrijblijvend oriëntatiegesprek. Bel of mail Roos Awater om een afspraak te maken
(r.awater@human-empowerment.nl / 06 51 27 84 76). In dit gesprek maken we kennis en brengen we jouw vraag in kaart.

Bekijk ons volledige Talent Empowerment aanbod of maak een afspraak voor een training, coaching of assessment op maat!

<< ga terug naar Training van professionele & soft skills